chia puding

CHIA PUDING

Poznáte CHIA PUDING? A poznáte chia semienka? Tie sú totiž tým hlavným z čoho je celý tento zázrak vyrobený.

Pokiaľ poznáte rolujte ďalej priamo k receptu. Už len kúsok.

Pokiaľ nepoznáte tak sa o nich dozviete. Oficiálny názov tejto plodiny je Šalvia hispánská ale všetci ju poznáme pod názvom CHIA. (ak by ste nevedeli tak sa o číta ČIA). Obsahuje vysoké množstvá omega-3 mastných kyselín. Zastúpené v nej máte aj bielkoviny, antioxidanty a minerály. Dobre sa trávi a je takými fit jedlom dnešnej doby. Hlavne v podobe pudingov.

Ja sama som sa s nimi prvýkrát stretla až pred pár rokmi keď som vďaka prechodu na vegánstvo začala viac zaujímať o stravu a hlavne pátrala po potravinách ktoré by mi dali všetko čo moje telo potrebuje.

Semienka celkovo tvoria neoddeliteľnú súčasť mojej kuchyne a rôzne druhy konzumujem dá sa povedať denne. Či už konopné, ľanové, tekvicové alebo moje najobľúbenejšie sezamové.

Ale teraz už späť k téme. Semienka tu na blogu isto tiež dostanú priestor. Nemusíte sa báť.

AKO SI CHIA PUDING PRIPRAVIŤ?

Na jeho prípravu postačí rastlinné mlieko, chia semienka a ovocie. Ak chcete aby bol viac fancy možete pridať čokoládu, marmeládu, musli či oriešky.

Je možné ho pripraviť na dva spôsoby:

  1. Chia semienka si uvaríte v mlieku na pomalom ohni až kým nenabobtnajú. Tento proces je veľmi rýchly a puding bude hotový do niekoľkých minút. TIP: ak chcete čokoládový stačí pridať trocha cukru a kakaa.
  2.  Kto je za zachovanie trochy viac dôležitých látok, o ktoré sa človek môže varením pripraviť tomu odporúčam nechať si nabobtnať chia v studenom mlieku v chladničke. Do dvoch deci mlieka asi dve plné lyžice semienok. Poriadne zamiešate a dať na minimálne 2 hodiny do chladničky. Ideálne na noc. Pri tomto procese však treba z času na čas chia semienka premiešať. Hlavne v prvej pol hodine.

Podávať ich môžete naozaj s čímkoľvek. Moja top kombinácia je presne taká akú vidíte na obrázku. S ovocím a arašidovým maslom.

No nepohrdnem ani marmeládou, mrazeným ovocím, rastlinnou smotanou či šľahačkou alebo v kombinácii s ovsenými vločkami. Hranice neexistujú. Možete si ho zakaždým pripraviť úplne inak. A vždy to bude chutné.

Tak dobrú chuť. Ak vám chia puding bude málo mám tu aj recept na ďalšiu dobrotu v ktorom tieto semienka používam. A tým je RYŽOVÝ NÁKYP. Mrknite naň ❤.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *