Február čo sa týka môjho jedálníčka bol veľmi vyvážený čo do pomeru zdravej a tej menej zdravej stravy.

Veľa som si varila a aj do práce som si každý deň jedlo pripravovala a nosila so sebou. Málo polotovarov do tohto mesiaca zablúdilo a keď nejaký zablúdil boli to moje obľúbené klasiky ako vegánsky syr alebo nejaké tie sladkosti.

Tento mesiac som sa naučila robiť dhal z červenej šošovice. A ako je to u mňa zvykom keď mi niečo zachutí jem to dookola. Aj 100x. Takže som ho mala minimálne tak 6x len za február. A už aj v marci sa objavil. Recept naň nájdete aj tu na blogu. Zatiaľ si zalistujte v tých čo už tu sú.

dhal čočkový šošovicový

Tento mesiac som okrem dhalu prepadla aj avokádu. Zase raz. Tomu prepadávam vždy keď je v sezóne a medzi marcom až májom nebývajú až tak dostupné v tej správnej zrelosti tak som to chcela ešte využiť.

avokádo
február

Okrem toho som jedla veľa cestovín a rizôt a experimentovala s omáčkami. Veľmi ma prekvapilo ako fungovala práve omáčka z bielych fazulí a sójového mlieka. Tento mix som použila aj pri príprave krémového rizota aj k cestovinám s hubami a zeleninou. Fakt výborné. Odporúčam skúsiť. Ak si to chcete pozrieť vo forme videa nájdete prípravu v mojej sérii ČO AKO VEGAN JEM na Instagrame v dieli č. 4 (chystám sa ho pridať tento týždeň).

PEČENIE

Okrem varenia sa u nás tento mesiac aj veľa pieklo. Našli sa aj klasické dobroty z lístkového cesta – o tých sa asi ani nemusím zmieňovať lebo už sa stali dosť bežnou súčasťou toho čo doma vždy mám po ruke. Teraz som však siahla aj po svojich osvedčených receptoch a piekli sa i BUCHTY i ŽEMLOVKA. Obe sa podarili na výbornú.

vegan pečení
vegan buchty
vegan žemlovka

K doma pripraveným sladkostiam sa tento mesiac pridali aj tie kupované. Ben and Jerry zmrzlina, Mon Cheri bonbóny aj guličky či čokoládové mušličky. Tie som si dávala s ryžovým aj sójovým mliekom. Náhodne vegánske zložením som objavila v Kauflande.

vegan mlieko

Celkovo bol februárový jedálníček pestrý a plný všetkého čo mám rada. A práve preto vám tieto články píšem. Nie preto, že by som si potrebovala pre seba rekapitulovať čo všetko som jedla. Ale preto aby som vám a všetkým čo ich to zaujíma ukázala ako na vegánskej strave môžem mať čokoľvek čo bežne sa stravujúci človek.

Aby ste si vedeli vytvoriť obraz toho čo všetko sem do tej rastlinnej stravy spadá. Lebo popravde ja keď som prvýkrát počula o vegánstve mala som strach, že budem len na ovocí, zelenine špagetách s kečupom a bude to len o obmedzeniach. A opak je pravdou.

Vegánstvo je o hojnosti a o spokojnosti a pôžitku z jedla. Nie o strádaní.

Snáď som vás zas trocha inšpirovala. Teším sa, že v tejto sérií už sú články dva a bude to tu mesiac čo mesiac pribúdať.

ZHRNUTIE:

Február teda zahŕňal veľa jedál z

  • čerstvej zeleniny
  • mrazenej zeleniny
  • mrazeného ovocia (najmä manga na kaši z ovsených vločiek)
  • húb
  • cestovín
  • ryže
  • zemiakov
  • sladkého pečenia väčšinou z múky
  • kupovaných sladkostí
  • avokád
  • aj zopár kupovaných pízz a syrov

a veľa lahodnej čiernej prekvapkávanej kávy 🖤

február

PS: nemyslite si, že som nemala aj zemiaky. Mala. Ale tých som sa už nazdieľala až až tak som si dala v tomto článku pohov. ❤

Majte pekný deň!

Petra

Podeľ sa o článok