VEGAN JEDÁLNÍČEK – výber Máj 2021

Máj bol v ohľade na jedálníček snáď najzdravším mesiacom v tomto roku. Myslím, že to „snáď“ môžem s kľudným svedomím vypustiť lebo naozaj bol.

A bolo tomu tak z jedného jednoduchého dôvodu. Práve som dočítala knihu EAT TO LIVE o ktorej som vám písala v článku o obľúbencoch z minulého mesiaca. A poznatky ktoré som sa v nej dozvedela som chcela vyskúšať v praxi. V podstate išlo o jedenie čistej stravy z celistvých potravín so zaradením veľkého počtu zeleniny a ovocia, strukovín, hríbov, cibule, vločiek, orieškov, semienok a škrobov. To všetko som dodržala a dala si to ako cieľ na prvé tri týždne v mesiaci Máj.

Teda… aby som neklamala dala som si to pôvodne za cieľ na celý mesiac ale nejak som neodolala svojim obľúbeným produktom. Polotovarom ako VEGANZ čokoládová tyčinka, pizza alebo slané pagáče z BIO DAY.

K tomu nejaká tá donáška, kupované jogurty a iné polotovary. Z reštaurácií som za máj ochutnala len Quinoa Bowl z FORKY’S (obr.č.2) a taký mix všetkého možného z DHABA BEAS (obr.č.1).

Z reštaurácií zatiaľ len teda v takejto balenej forme ale už sa neviem dočkať ako si niekde pôjdem konečne sadnúť a vychutnať si svoje obľúbené jedlá priamo vo svojich milovaných pražských vegan podnikoch.

A TERAZ K TEJ ZDRAVŠEJ ČASTI MESIACA

Máj teda vyhral na plnej čiare. Vyššie som spomenula čo všetko som teda jedla. Dôležité je ale aj povedať čo som nejedla. A to bol OLEJ. Vypustiť olej je snáď tým najdôležitejším bodom ak sa niekto rozhodne stravovať podľa pravidiel KALORICKEJ HUSTOTY. Čo sa mi podarilo. Ako som vám už v nejakom článku hovorila raz vám pripravím na túto tému samostratný veľký článok kde to vysvetlím viac než takto okrajovo.

Variť bez oleja bola najprv výzva ale zvykla som si veľmi rýchlo. Proste tam kde ste naučení použiť olej proste použijete vodu alebo zeleninový vývar. Trošku viac si sledujete prudkosť ohňa keď takto „smažíte“ . Veľmi dobre fungujú aj potraviny uvarené nad parou. Hlavne brokolica, hríby či cuketa.

Jedlá potom vyzerali nejako takto:

kalorická hustota
zemiaky
batáty
máj

Tých kreácií bol nespočet a jedlá boli krásne farebné. A nie je možné nemilovať spôsob stravy kde vás ešte povzbudzujú aby ste jedli zemiaky, ktoré su mojou absolútne najobľúbenejšou potravinou pod slnkom.

A ČO SLADKÉ ?

Ak si myslíte, že v rámci nasledovania pravidiel kalorickej hustoty či jedenia celistvej stravy si nemôžete dať nič sladké tak vás vyvediem z omylu. Áno základom je samozrejme kopa zeleniny a potravín ako ryža, zemiaky, quinoa, strukoviny atď. Ale je povolená veľká kopa ovocia a orieškov, kakao či škorica, ovsené vločky, semienka. A z toho sa dá vyčarovať veľa.

  • OVSENÉ KAŠE
  • DOMÁCE ZMRZLINY S BANÁNOVÝM ZÁKLADOM
  • SMOOTHIE BOWLS
  • RAW ENERGY GULIČKY A TYČINKY
  • GRANOLA
  • RYŽOVÝ NÁKYP
  • PALACINKY Z BANÁNOV A VLOČIEK
  • DOLKY / PLACKY Z JABĹK A VLOČIEK

…. a veľká kopa ďalších vecí ak ste kreatívny.

U mňa prevládali KAŠE a domáca ZMRZLINA na ktorej tvorbu som použila len mix jedného zrelého a troch mrazených banánov, lyžicu kakaa a trocha soli.

smoothie bowl
ovsené vločky vegan

A SAMOZREJME OVOCIE OD VÝMYSLU SVETA

To som si dávala vždy keď som mala chuť na zdravý snack alebo bolo ovocie mojím pravidelným raňajkovým jedlom.

máj

ZÁVER

Týmto by som rekapituláciu za máj a úvod do tajov pravidiel stravovania sa podľa kalorickej hustoty jedál ukončila. Jedlá tento mesiac ma veľmi bavili a extrémne mi aj chutili. Skoro celý máj som si do práce nosila doma pripravené jedlá. Ale ako ste videli dostali sa sem i sladkosti i reštauračná strava. Tá moja strava je rôznorodá ale milujem fakt, že sa čím ďalej tým viac uberá tým zdravším smerom.

Ak by ste chceli vidieť viac z toho čo jem, varím a pripravujem znova dávam do pozornosti môj INSTAGRAM. Tam tých fotiek bude podstatne viac.

Majte pekný deň a ak ste nevideli nahliadnite do ďalších článkov z tejto série.

Petra

Podeľ sa o článok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.