To, že sa stravujem rastlinne zapríčinilo, že je môj vegan jedálniček o dosť iný než jedálníček tých čo sa stravujú konvenčne. Veľakrát sa mi preto stáva, že ľudia nemajú žiadnu predstavu o tom čo jem a veľa sa ma práve na to pýtajú.

Preto som si povedala, že vás ktorých to zaujíma nechám do svojej kuchyne nahliadnuť. Po piatich rokoch na vegánstve a takmer 11 bez mäsa sa na to cítim byť adekvátne kvalifikovaná. Nemam žiadne vzdelanie v oblasti výživy ale mám dlhoročné skúsenosti v pozorovaní toho ako ktorá strava na mňa vplýva. Ktoré potraviny moje telo dobre strávi a po ktorých jedlách mám najviac energie. Snažím sa pozorovať ako moje telo reaguje. A aj si veľa o strave čítam a sledujem množstvo prednášok.

Niekedy tiež prepadnem chutiam a preženiem to aj s množstvom jedla aj s nezdravou stravou. Aj tak ale rok čo rok je vo výsledku moja strava lepšia než 10 rokov dozadu a ešte lepšia než 5 rokov dozadu.

Aby som vedela čoho koľko prijímam veľakrát som si to čo jem zadávala či už do aplikácie Cronometer alebo do Kalorických tabuliek. Ale rokmi to mám celkom odsledované a teraz to zadávam málokedy. Skôr tak aby som sa z času na čas okontrolovala či príjmam dostatok mikro aj makroživín. Príjmam.

Pridávať budem určite aj nejaké recepty lebo vidím aj tu na Blogu aj na Instagrame, že ich máte radi a občas mi aj pošlete fotku s výsledkom. Robte to kľudne častejšie ❤. Mne to robí radosť a motivuje ma to pokračovať. A komentujte. Rada sa s vami porozprávam. Kľudne mi aj sem pod článok napíšte prečo tu ste a či vám táto stránka niečo dala/dáva. Mňa totiž veľmi teší váš záujem o rastlinnú stravu.

Ako je z nadpisu jasné, bude to ďalšia séria, ktorú budem tvoriť pravidelne mesiac čo mesiac. V nej ukážem jedlá, ktoré v ten daný boli na mojom tanieri najčastejšie, prípadne vyberiem tie najzaujímavejšie. A teraz už poďme na to.

VEGAN JEDÁLNÍČEK – výber Január 2021

pečené zemiaky vegan jedálníček

Prevahu tvorili pečené zemiaky s rôznymi prílohami. Poväčšine šlo o kombináciu čerstvej a varenej zeleniny. Vpravo hore v miske možete vidieť mix tofu a hrášku. Uverené na cibuľke s poriadnym množstvom korenín a lahôdkového droždia. Tento recept sa v niekoľkých obmednách na januárový vegan jedálníček dostal opakovne.

lístkové cesto

Lístkové cesto je častou súčasťou mojej kuchyne. Používam ho na pečenie pizze alebo sladkých taštičiek. A niekedy keď potrebujem rýchly snack k filmu tieto slané štvorčeky padnú vhod. Cesto je nakrájané a potreté trochou rastlinného mlieka (kľude môžete miesto mlieka použiť olej), poriadne posolené a posypané ľanovými smenienkami a rascou.

ovsená kaša mrazené mango vegan

Na raňajky viedla v januári ovsená kaša. V mojom podaní je to už roky len kombinácia vody, vločiek a chia semienok povarených na miernom ohni kým nezhustnú. Ak máte radi jemnejšiu alebo sladšiu chuť odporúčam pridať trocha rastlinného mlieka a uvariť vločky v ňom. Na vrch vždy pridám buď čestvé alebo mrazené ovocie, najčastejšie však kombináciu oboch. Tu konkrétne mám banán a moju aktuálnu závislosť mrazené mango.

vegan jedálníček guacamole

Guacamole bolo na mojom tanieri v januári častejšie než to u mňa býva bežné. Prevažne som si chystala úplne tú najjednoduchšiu verziu. Ak ste práve na avokádo dostali tiež chuť recepty na moje osvedčené guacamole verzie nájdete TU. Ja som ho jedla buď k pečeným zemiakom alebo čerstvému pečivu.

Mnoho jedál v mojom jedálníčku za posledný mesiac bolo úplne jednoduchých. Základom bolo vždy veľa šalátu alebo zeleniny. Brokolica so zemiakmi alebo s cestovinou. Ryža, kuskus a rozne prílohy. Väčšinu toho čo som tento mesiac jedla som si pripravila doma no boli aj dni keď som si nejaké prílohy ako hummus či vegan párky dokúpila cestou do práce. Zdravši strava tento mesiac ale rozhodne viedla.

cia semienka ovsené vločky snack

Aktuálne som veľmi zameraná na šetrenie a na spotrebovanie všetkého čo je doma. A keď som na konci mesiaca nazbierala veľké množstvo jabĺk tak som ich premenila na tieto jednoduché placky. Použila som nastrúhané jablká, trocha múky, vody, ovsených vločiek a trocha cukru. Všetko dobre premiešla a usmažila bez oleja na nepriľnavej panvici. Verím, že by sa rovnako podarili aj keby som ich upiekla v rúre. Podávať ich môžete ako ja s mrazenými malinami a rastlinným sirupom.

NA ZÁVER

Určite sa do jedného krátkeho článku nevôjde všetko jedlo. Ak však navštívite môj Instagram nájdete tam video sériu s názvom ČO AKO VEGAN JEM. Tá nie je po mesiacoch ale vačšinou sú v nej zhrnuté jedlá za týždeň, prípadne dva. Tie budem pridávať častejšie než raz do mesiaca. Tak ak by ste chceli ešte viac inšpirácie tam ju určite nájdete.

Pokiaľ ste skôr na čítanie a máte radi fotky, stačí kliknúť na záložku JEDLO alebo RECEPTY. 🍴

Ďakujem za pozornosť a s pokračovaním náhľadu do mojho vegan jedálníčka sa zas prihlásim budúci mesiac. Dovtedy sa začítajte do všetkých ostatných článkov, čo som pre vás na blogu prichystala.

Petra

Podeľ sa o článok